Du må bedømme ledelse ut fra hvordan den oppleves av dem som ledes
Oppstår det ofte misforståelser eller konflikter på arbeidsplassen din? Hvordan håndterer du ”vanskelige samtaler”? Er du bevisst din egen kommunikasjonsstil?
Tydelig og ikke-dømmende kommunikasjon gir bedre relasjoner og bedre resultater. Det forutsetter at du har selvinnsikt i egen kommunikasjonsstil- og mønstre og at du har kunnskap om hvilken effekt ulik kommunikasjon har på andre. Vi reagerer med følelser, om det er kritikk eller ros, og derfor er det nyttig å ha kunnskap og innsikt om grunnleggende psykologiske reaksjoner, enten du har et lederansvar eller ei. Som leder er det imidlertid spesielt viktig å ha innsikt i egen atferd, kommunikasjons- og lederstil, og å kjenne sine medarbeidere. Hvis ikke blir det lett tilfeldig ledelse, som kan gi tilfeldige resultater.
Vi jobber «innenfra og ut», med en coachende tilnærming. Vi hjelper dere til å bli mer bevisst hvordan dere kan kommunisere bedre og bruke språket aktivt på en positiv måte. Vi har en rekke hjelpemidler i verktøykassa, som gjør det lettere å kommunisere godt og effektfullt.
Vi tilbyr:
- Kommunikasjonskurs/kommunikasjonstrening – individuelt og I grupper
- Kommunikasjonsstrategier
- Skreddersydde kommunikasjonsprosesser
- Klima- og internundersøkelser
- Utvikling av verdier og kulturprosesser
- Utvikling av interne retningslinjer og verdidokumenter
- Gruppecoaching med fokus på kommunikasjon